کشف جرایم سایبری در استان سمنان 73 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: کشف جرایم سایبری در استان سال 98 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن حدود 73درصد افزایش یافت.

کشف جرایم سایبری در استان سمنان 73 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین صادقی شنبه 6 اردیبهشت ابراز داشت: 95 درصد جرایم سایبری در استان سمنان با هوشیاری ماموران انتظامی در سال گذشته کشف شد و به نتیجه رسید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: بیشترین پرونده های کشف جرایم سایبری در استان سمنان مربوط به برداشت اینترنتی از حساب، کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی، بود.

وی ادامه داد: برداشت اینترنتی از حساب بانکی افراد در صدر تخلفات سایبری استان سمنان در سال گذشته بود و آمار کشف پرونده های مربوط به برداشت اینترنتی از حساب سال گذشته در مقایسه با سال 97 در استان 205 درصد افزایش یافت.

صادقی گفت: یکی از مهم ترین راهکارها در جلوگیری از وقوع جرایم سایبری، توجه به هشدارهای پلیس فتا است و انتظار می رود شهروندان این توصیه ها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان شرح داد: دقت در خریدهای اینترنتی، خرید از فروشگاه های معتبر اینترتنی، پرهیز از قراردادن اطلاعات شخصی حساب های بانکی در اختیار دیگران و رعایت حریم خصوصی، مهم ترین نکات در جلوگیری از وقوع جرایم سایبری است.

شهروندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از مطالب آموزشی استفاده کنند تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی با فوریت های سایبری در میان بگذارند.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16033

به "کشف جرایم سایبری در استان سمنان 73 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جرایم سایبری در استان سمنان 73 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید