چرنوبیل؛ شهر ممنوعه گردشگران

به گزارش مجله سلو بلاگ، چرنوبیل نام یک نیروگاه برق هسته ای در شمال اوکراین است که محل وقوع بدترین فاجعه هسته ای دنیاست.

چرنوبیل؛ شهر ممنوعه گردشگران

نیروگاه چرنوبیل که قبلا در مرکز منطقه ممنوعه ای به مساحت هزار مایل مربع قرار داشت، از وقتی مینی سریال HBO درباره این تراژدی پخش شد، در بین گردشگر ها به سرعت به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شد. با خبرنگاران و شناخت بیشتر این شهر ممنوعه و حادثه اتمی چرنوبیل همراه باشید .

در 26 آوریل 1986 یک رآکتور در نیروگاه هسته ای چرنوبیل منفجر و و بارانی از مواد رادیواکتیو را در سرتاسر اروپا منتشر کرد. در حالیکه خود انفجار باعث مرگ 31 نفر شد، میلیون ها نفر نیز در معرض میزان خطرناکی از تشعشعات رادیواکتیو قرار دریافتد.

در مورد تعداد عارضه هایی که نهایتا منجر به مرگ در اثر قرار دریافت طولانی مدت در معرض این تشعشعات، اختلافات زیادی وجود دارد. علی رغم اینکه سازمان ملل تعداد 9 هزار مورد مرگ به خاطر سرطان را تا سال 2005 پیش بینی کرد، بعدا منابع دیگر، مرگ و میر نزدیک به 200 هزار نفر را در اثر مسائل و بیماری های مربوط به فاجعه چرنوبیل برآورد کرده اند.

رییس جمهور اوکراین در گزارشی در وب سایت رسمی خود بیان می کند: چرنوبیل مکانی منحصر به فرد روی کره زمین است که طبیعت آن بعد از یک فاجعه انسانی که به معنای واقعی کلمه به شهر ارواح تبدیل شد، دوباره احیا شده است. ما باید این مکان را به دنیا یعنی دانشمندان، بوم شناسان، مورخان و گردشگر ها نشان دهیم.

اکنون چرنوبیل به یکی از معروف ترین نمونه ها در بین پدیده ای معروف به گردشگری سیاه تبدیل شده است. گردشگری سیاه اصطلاحی است که به بازدید از مکان هایی که به مرگ و درد و غم ربط دارند، مثل کمپ های متمرکز نازی در اروپا و موزه 9/11در نیویورک اطلاق می شود. این حرکت باعث افزایش زیاد استقبال گردشگر ها در ماه های اخیر و خصوصا از زمان پخش موفقیت آمیز سریال چرنوبیل شده است.

سفر یک روزه به چرنوبیل به این صورت است که گردشگران سوار اتوبوس های واقع در مرکز کیف (پایتخت اوکراین) می شوند و بعد از طی مسافتی 120 کیلومتری به منطقه می رسند و در آنجا می توانند آثار و بقایای به جا مانده از قربانیان فاجعه، روستاهای متروکه را ببینند و در تنها رستوران شهر چرنوبیل ناهار بخورند.

بعد از صرف ناهار تور لیدرها گردشگر ها را به دیدن رآکتور شماره 4 می برند که از سال 2017 گنبد فلزی بسیار بزرگی به ارتفاع 105 متر آن را پوشانده است تا هسته منفجر شده را محصور کند. تور یک روزه چرنوبیل با پیاده روی در اطراف پریپیات انتها می یابد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر مطلب گردشگری سیاه چیست؟ را بخوانید.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 23004

به "چرنوبیل؛ شهر ممنوعه گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرنوبیل؛ شهر ممنوعه گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید