پیام نوروزی روحانی به رئیس جمهور تاجیکستان خبرنگاران

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس جمهور ایران با ارسال پیامی فرارسیدن نوروز باستانی را به همتای تاجیک و مردم این کشور تبریک گفت.

پیام نوروزی روحانی به رئیس جمهور تاجیکستان خبرنگاران

گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران با ارسال پیامی به امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و مردم این کشور، فرارسیدن جشن باستانی نوروز را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

جناب آقای امامعلی رحمان، رئیس جمهور محترم جمهوری تاجکستان

با کمال شادمانی فرا رسیدن نوروز باستانی، بهار طبیعت و آغاز سال 1400 هجری شمسی را به شما و ملت بزرگ تاجیکستان تبریک می گویم.

بهار همچون نقاش زبردست، با نقش آفرینی بر بوم طبیعت، روح حیات و تازگی را در دل و جان زمین می دمد و نقش سراسر طراوت و شکوفایی را در پهنایی کره خاکی می گستراند و نوروز این آیین پر مهر و کهن که الهام بخش امید، شادمانی و رهایی از غم و اندوه است، بهانه ایست برای نو شدن، نو نگریستن و زندگی دوباره.

امیدوارم، ما انسان ها نیز بتوانیم، همچنین طبیعت، با نو شدن فصل، بهار تازه در دل و جانمان ایجاد کنیم و با زدودن غبار ناتوانی و سستی، مایه نشاط جان و اندیشه و سلامتی تن را فراهم نماییم.

در سالی که گذشت، شاهد همه گیری ویروس کووید - 19 و پیامد مسائل اقتصادی و اجتماعی زیاد آن در سراسر جهان بودیم. امیدواریم در سال جدید با تامل و همکاری بیش از پیش میان کشورهایمان و با نظارت و محو بیماری کرونا، نوروز به روزگار نوین برای مردمانمان بدل گردد و شادی، برکت، سلامتی و آرامش به تمامی کشور های جهان باز گردد..

از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن جناب و روزگار پر برکت و احوال نیکو برای مردم تاجیکستان را آرزو دارم.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 29983

به "پیام نوروزی روحانی به رئیس جمهور تاجیکستان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام نوروزی روحانی به رئیس جمهور تاجیکستان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید