هشدار مرکل به اروپا؛ پروژه نورد استریم-2 را سیاسی نکنید

به گزارش مجله سلو بلاگ، صدر اعظم آلمان بار دیگر با دفاع از اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم-2 گفت که لغو این پروژه تنها منجر به نزدیک شدن روسیه به چین می گردد.

هشدار مرکل به اروپا؛ پروژه نورد استریم-2 را سیاسی نکنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صدر اعظم آلمان روز سه شنبه در دفاع از پروژه خط لوله گازی نورد استریم-2 گفت که مخالفت بعضی از کشورهای اروپا با این پروژه بزرگ دلایل سیاسی دارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سه شنبه در یک نشست مجازی با حضور اعضای مجمع پارلمانی اروپا گفت: از جنجال های مربوط به نورد استریم و موقعیت بسیاری از کشورهای عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا آگاه هستم. می خواهم به این نکته اشاره کنم که این پروژه از پروژه قبلی انتقال گاز از اوکراین یا ترکیه بدتر نیست.

مرکل اضافه نمود که تصور می نماید پروژه نورد استریم-2 بخشی از یک مبارزه سیاسی گسترده تر مرتبط با اختلافات بیشمار اتحادیه اروپا با روسیه است.

سخنان مرکل به دنبال پیشنهاد دونالد توسک رئیس سابق شورای اروپا در روز دوشنبه برای متوقف کردن پروژه نورد استریم-2 با ادعای پایان دادن به تجاوز روسیه علیه اوکراین صورت گرفت.

ایالات متحده که قبلا با دو تحریم این پروژه را هدف گرفته، اخیرا تهدید نموده است که محدودیت های جدیدی را در این زمینه اعمال خواهد نمود.

در روزهای گذشته هایکو ماس وزیر خارجه آلمان هشدار داده بود که لغو اجرای این پروژه روسیه را به چین نزدیکتر می نماید. این پروژه تا 95 درصد تکمیل شده و امتداد این خط لوله 1230 کیلومتری از ویبورگ در روسیه تا شمال شرقی آلمان است.

خط لوله نورد استریم 2 قرار است بعد از تکمیل، سالانه با ظرفیت 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان برساند.

اواخر سال 2019 ساخت این خط لوله به دلیل توقف کار شرکت سوئیسی آلسیس (Allseas) در نتیجه تحریم های آمریکا متوقف شده بود اما بعد از یک سال وقفه، ساخت این خط لوله از سرگرفته شد.

چندی قبل سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری ضمن محکوم کردن فشارهای آمریکا به شرکت ها و کشورهای اروپایی در زمینه اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2، مواضع واشنگتن را غیرقانونی خواند.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برای آمریکا فکر خوبی خواهد بود که با تبعیت از هنجارهای حقوق بین الملل و به تدریج متوقف کردن مانع تراشی های غیرقانونی در راستا اجرای پروژه نورد استریم 2، از خود یک الگو بر جای بگذارد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 32099

به "هشدار مرکل به اروپا؛ پروژه نورد استریم-2 را سیاسی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مرکل به اروپا؛ پروژه نورد استریم-2 را سیاسی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید