مقابله با باج افزار اولویت سایبری اصلی آمریکا شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزیر امنیت داخلی آمریکا اظهار داشت مقابله با باج افزار، اولویت اصلی این کشور خواهد بود.

مقابله با باج افزار اولویت سایبری اصلی آمریکا شد

به گزارش خبرنگاران، باج افزار فایل ها و شبکه ها را گروگان می گیرد تا زمانی که پولی پرداخت گردد. این تهدید با حرفه ای تر شدن خلافکاران سایبری که به انتشار باج افزارها می پردازند، به صدر اولویتهای امنیتی آمریکا صعود نموده است.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا در وب کستی اظهار کرد: باج افزار به نوع برجسته فعالیت سایبری مخرب تبدیل شده و به عنوان یکی از چندین اولویت اصلی این وزارتخانه که باید در فضای آنلاین با آنها مقابله گردد، رده بندی شده است.

وی گفت: بسیاری از عاملان باج افزارها در حوزه های قضایی که برخورد جدی با جرایم سایبری ندارند، فعالیت می نمایند و وزارت امنیت داخلی آمریکا کوشش خواهد نمود دولتها را به دلیل عدم استفاده کامل از اختیاراتشان برای متوقف کردن این مجرمان، جوابگو کند. مایورکاس گفت: دولت نه تنها به دنبال برخورد با توزیع نمایندگان باج افزار است بلکه در کوشش است با بازارهای فروش باج افزارها مقابله کند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر امنیت داخلی آمریکا در این باره صریح نبود اما یک مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: اشاره وی به گروههایی بوده که به خلافکاران سایبری یاری می نمایند عملیاتهای مجرمانه خود را اجرا نمایند.

در این بین، منابع مطلع خبر دادند گروهی از هکرها برند پوشاک مردانه گران قیمت بوجی میلانوی ایتالیا را هدف حمله باج افزاری قرار دادند. این شرکت تایید کرد که قربانی حمله سایبری بوده و تحقیقات درباره این واقعه در جریان است. با این حال سخنگوی بوجی میلانو گفت: تصور نمی رود این حمله تاثیر قابل توجهی داشته و این شرکت سرگرم همکاری با مقامات است.

گروه هکری به نام رگناروک در وبلاگ دارک وب خود اعلام نمود سرورهای بوجی میلانو را هدف قرار داده و حدود 40 گیگابایت اطلاعات این شرکت شامل فایلهای منابع انسانی نظیر اطلاعات حقوق را به سرقت برده است.

اف بی آی برآورد نموده که حداقل 144.35 میلیون دلار بیت کوین در فاصله سال 2013 تا 2019 به عنوان باج به هکرها پرداخت شده است.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30393

به "مقابله با باج افزار اولویت سایبری اصلی آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با باج افزار اولویت سایبری اصلی آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید