صعود تیم کوهنوردی میرجاوه به قله تفتان

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس میرا فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میرجاوه از صعود تیم کوهنوردی میرجاوه به قله تفتان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت وزارت خبر داد.

صعود تیم کوهنوردی میرجاوه به قله تفتان

میراث آریا: روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، عبدالله کُرد امروز 17 مردادماه 99 اظهار کرد: تیمی متشکل از 10 نفر از کوهنوردان شهرستان میرجاوه در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان راه خدمت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی برنامه یک روزه پیروز شدند به قله 3941 متری تفتان صعود کنند.

او گفت: کوه تفتان در سال 1394 با شماره ثبت 259 در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میرجاوه اضافه نمود: تفتان تنها آتشفشان نیمه فعال در جنوب شرق ایران در فاصله 40 کیلومتری شمال شرقی شهرستان خاش واقع شده است.

او گفت: اطراف این کوه جاذبه های فراوانی از جمله پوشش گیاهان دارویی، چشمه های آب معدنی گرم و سرد و دامنه های زیبا وجود دارد که هر سال تعداد زیادی از کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی را جذب خود می کند.

گفتنی است 4 تن از کارکنان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهرماه امسال در محور نیکشهر به چابهار بر اثر سانحه تصادف درگذشتند.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 24813

به "صعود تیم کوهنوردی میرجاوه به قله تفتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود تیم کوهنوردی میرجاوه به قله تفتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید