صدیقی: فعالیت های سازمان امور دانشجویان با بهره گیری از سامانه سجاد بیشتر شد خبرنگاران

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک سامانه سجاد برای خدمت رسانی به دانشجویان موجب شد فعالیت های سازمان امور دانشجویان همچون سال های گذشته تداوم یابد و ارائه خدمات سرعت بیشتری بگیرد.

صدیقی: فعالیت های سازمان امور دانشجویان با بهره گیری از سامانه سجاد بیشتر شد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مجتبی صدیقی در این نشست مجازی با اشاره به اینکه بستر استفاده از دولت الکترونیک در قالب سامانه سجاد در سال های گذشته در سازمان امور دانشجویان فراهم شده بود گفت: این سامانه در ایام کرونا که باید حضور ارباب رجوع کاهش می یافت به کمک سازمان آمد و خللی در خدمات سازمان اتفاق نیفتاد.

وی در گزارش کوتاهی به فعالیت بخش های مختلف سازمان امور دانشجویان اشاره کرد و گفت: بخش فناوری اطلاعات نقش مهمی در موفقیت های این سازمان در ارائه خدمات و رضایت ارباب رجوع در سال 99 دارد و پشتیبانی از سامانه های آنلاین و برگزاری نشست های مجازی متعدد مختلف هم اندیشی و آموزشی حاصل تلاش همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات بود.

وی افزود: در بخش بورس و اعزام به خارج سال متفاوتی را پشت سرگذاشتیم و تمرکز فعالیت های این اداره کل بر فرصت های تحقیقاتی داخلی، اعزام با هزینه شخصی و سامان دهی موسسات اعزام دانشجو بود.

صدیقی در خصوص عملکرد اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی گفت: جذب دانشجوی بین المللی که از سال های گذشته آغاز شده بود هم اکنون در دانشگاه ها نهادینه شده است و جهت با سرعت بیشتری به جلو می رود به صورتی که تعداد دانشجویان بین المللی در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد زیادی دارد و به بیش از 57 هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص عملکرد حوزه تربیت بدنی گفت: اداره کل تربیت بدنی در زمینه تقویت زیر ساخت ها و فضای ورزشی دانشگاهها، به طور ویژه عمل نموده و از بخش های فعال وزارت علوم بوده است.

صدیقی، فعالیت مدیریت و کارکنان دفتر مشاوره و سلامت سازمان و همکاران مراکز مشاوره در دانشگاه ها را قابل توجه توصیف کرد و گفت: فعالیت مراکز مشاوره در ایام کرونا نه تنها تعطیل نشد بلکه چند برابر شد و خدمات مشاوره ای بیشتری به دانشجویان ارایه شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تجلیل از فعالیت جدید اداره کل امور دانش آموختگان در صدور گواهی اصالت مدرک تحصیلی با کیوآرکد (کد صحت) گفت: این اداره کل در استفاده از سامانه سجاد و ارایه خدمات غیر حضوری پیشگام بوده است.

صدیقی با اشاره به فعالیت های متنوع و متعدد اداره کل امور دانشجویان داخل گفت: همکاران ما در این بخش نیز در بهره گیری از سامانه سجاد و الکترونیکی کردن فعالیت ها پیشگام بودند و پاسخگویی به در خواست های دانشجویان در بخش های انتقال و میهمانی، کمیسیون موارد خاص، شورای مرکزی انضباطی، لغو تعهد آموزش رایگان و تایید مدارک تحصیلی، با سرعت و دقت پیگری شده و مراجعات حضوری به این اداره کل کاهش چشمگیری داشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:تحقق ماموریت های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر برای سازمان بسیار حائز اهمیت است و در سال 1399 تلاش شد با اصلاح آیین نامه و بخشنامه ها امکان ارائه خدمات بهتری در این حوزه فراهم شود که در سال 1400 با ابلاغ آیین نامه های مصوب به ویژه در بخش خدمات آموزشی این هدف تحقق خواهد یافت.

وی دفتر حقوقی سازمان امور دانشجویان را از بخش هایی نام برد که کاملا مطابق با قوانین و در یک بستر تعریف شده فعالیت می کند و مدیریت و کارکنان این دفتر نقش مهمی در رضایت ارباب رجوع و تحقق ماموریت های سازمان دارند.

صدیقی در گزارش خود به فعالیت های معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع اشاره کرد و گفت: بدون تلاش ها و فعالیت های همکاران ما در این معاونت، هیچکدام از سایر بخش ها نمی توانستند خدمتی ارایه بکنند و زیربنا و بنیه فعالیت های سازمان، تلاش های مدیریت و کارکنان امور اداری، مالی و خدمات بوده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان دربخش پایانی سخنان خود به عملکرد حوزه ریاست سازمان امور دانشجویان و دفاتر روابط عمومی، حراست و نظارت بر عملکرد پرداخت و از تلاش های مدیران و کارکنان این حوزه ها قدردانی نمود.

وی به رشد فعالیت ها و خدمات صندوق رفاه دانشجویان، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در سال 99 اشاره کرد و گفت: انتظار میرود در سال 1400 شاهد تداوم این فعالیت ها و رونق بیشتر تلاش های این حوزه ها باشیم.

در ادامه این نشست، دو تن از کارکنان به نمایندگی از کارکنان سازمان، دیدگاه های خود را در زمینه مسائل جاری سازمان مطرح کردند.

بخش پایانی این نشست به تجلیل از خدمات مهندس پرهیزکار ابیانه، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، خانم آتشی، معاون مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان و آقای مسیحای اکبر، معاون مدیرکل تربیت بدنی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند اختصاص یافت.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30696

به "صدیقی: فعالیت های سازمان امور دانشجویان با بهره گیری از سامانه سجاد بیشتر شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدیقی: فعالیت های سازمان امور دانشجویان با بهره گیری از سامانه سجاد بیشتر شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید