شرایط استفاده استخر برای عموم فراهم نیست

به گزارش مجله سلو بلاگ، امید حدیقی در مصاحبه با خبرنگاران درباره شرایط و شرایط استخر 9 دی گفت: تابع وزارت بهداشت هستیم. ظاهراً در مناطق سفید با رعایت پروتکل های بهداشتی، استخرها بازگشایی شده اند اما در مناطق زرد و قرمز در حال حاضر ابلاغی نداشته ایم و نمی دانیم چه زمانی قرار است این استخر بازگشایی شود.

شرایط استفاده استخر برای عموم فراهم نیست

مدیر استخر 9 دی گفت: با توجه به اینکه استخرهای 9 دی و آزادی از استخرهای پر رفت وآمد از نظر حضور قهرمانان و برنامه آموزشی است، تعداد مراجعه کنندگان بالا می باشد. باید دقت نظر خاصی انجام شود که در صورت بازگشایی کاملاً شرایط کنترل شود و همین کار را سخت می کند.

وی تأکید کرد: در یک روز معمول حدود 700-600 مراجعه کننده داریم که با توجه به در نظر دریافت شرایط کرونا، اگر بخواهیم آنها را کاهش دهیم، حدود 300 نفر خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استریل کردن و گندزدایی بسیار مشکل خواهد بود زیرا نیاز به نیروی انسانی بالا و هزینه زیادی خواهد داشت. در چنین شرایطی برای فدراسیون بازگشایی استخر مقرون به صرفه نخواهد بود. باید بسیار کارشناسی پیش رفت بخصوص در بحث قهرمانی که مسئله ای پیش نیاید.

حدیقی ادامه داد: برای اجاره بها باید به سازمان توسعه و تجهیز اجاره بها پرداخت شود، با این تفاسیر تعطیلی استخر 9 دی ضرر زیادی در پی دارد و اگر این استخر را بازگشایی کنیم، با توجه به ساپورت تعداد افراد محدود، ضرر خواهد داشت چرا که هزینه کُلر، تأسیسات، نیروی خدمات و ... بسیار زیاد است. بنابراین باید تفکری منسجم برای بازگشایی استخر داشته باشیم. مسئولان فدراسیون درباره اجاره بها در جریان هستند و من در جریان جزئیات مسائل نیستم.

مدیر استخر 9 دی اضافه کرد: در حال حاضر این استخر خالی از آب است چرا که با توجه به شرایط موجود، نگهداری آب در استخر هزینه بر است. در هفته باید 300 کیلو کُلر مصرف کنیم و این هزینه زیادی در پی خواهد داشت. ترجیح می دهم که استخر 9 دی در بهترین شرایط بازگشایی شود. اینکه می گویند کُلر کُشنده ویروس است، طبق استاندارد جهانی حدود 15ppm کُلر باید در آب حل شود اما ما در حال حاضر 1.5ppm کُلر در آب داریم. به عنوان مدیر استخر تمایل دارم که بازگشایی هر چه سریعتر انجام شود ولی حتماً باید شرایط ایمنی رعایت شود که این نیازمند هزینه مضاعف و نیروی انسانی بالا است.

وی در انتها گفت: شرایط برای استفاده تیم های ملی فراهم است. می توانیم با یک برنامه ریزی شرایط استفاده تمرین ملی پوشان شنا، شیرجه و واترپلو را فراهم کنیم اما برای عموم چنین وضعیتی وجود نخواهد داشت.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 19430

به "شرایط استفاده استخر برای عموم فراهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط استفاده استخر برای عموم فراهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید