سیلاب در فریمان، چهار خودروی گرفتار نجات یافتند

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال احمر فریمان گفت: بر اثر سیلاب و آبگرفتگی های روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه چهار خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر این شهرستان نجات یافتند.

سیلاب در فریمان، چهار خودروی گرفتار نجات یافتند

امیر عابدپور در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: با تلاش های نیروهای هلال احمر به تمام سرنشینان خودروهای گرفتار شده در سیلاب امداد رسانی شد و اکنون آن ها در سلامت هستند. در حال حاضر به دلیل وقوع سیلاب در فریمان نیروهای هلال احمر این شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند.

وی ادامه داد: این اتفاق در حوزه بخش مرکزی سد فریمان و محل عبور راستا آب افتاده بود که بلافاصله نیروهای جمعیت هلال احمر اعزام شدند و عملیات رهاسازی انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر فریمان بیان نمود: به دلیل بارش های باران و تگرگ در دو بخش مرکزی و قلندرآباد شهرستان فریمان، در بخش قلندرآباد حوزه رخنه و منطقه چارتکاب وقوع سیلاب و روستای عشق آباد آبگرفتگی را داشتیم که تا به امروز خسارت مالی و جانی گزارش نشده است.

وی گفت: بر اساس آنچه تا کنون گزارش شده بیشتر خسارت ها مربوط به محل های نگهداری دام بوده است. همان ابتدای وقوع سیلاب دو تیم با ظرفیت ده نفر از نیروهای هلال احمر شهرستان فریمان به منطقه اعزام شدند و در حال انجام عملیات و امدادرسانی هستند.

عابدپور اضافه کرد: اگر چه راستا برخی روستاها در بخش مرکزی و قلندرآباد برای ساعاتی مسدود شده بود اما با فروکش کردن آب اکنون تمامی راستاها باز هستند.

وی مطرح نمود: هر چند شهرستان فریمان به علت نوع اقلیمی که دارد بیشتر با این گونه حوادث طبیعی مانند سیل درگیر است، اما با همکاری دهیاران و تدبیر فرماندار و دیگر نیروهای عملیاتی آمادگی نسبی متوسطی وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر فریمان در خصوص شرایط خانه های هلال در شهرستان فریمان نیز گفت: در کل 160 پارچه آبادی و روستای شهرستان فقط یک خانه هلال داریم که آن هم هنوز از نظر امکانات تجهیز نشده ولی همچنان در مواقع اضطراری نیروهای عملیاتی خود جمعیت هلال احمر در آماده باش هستند.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه جمعیت هلال احمر فریمان نوپا بوده و چند سالی از مستقل شدن آن نمی گذرد اما با کمبودها و مسائلی روبرو هستیم، با این وجود طی سه ماه آینده دو تا سه خانه هلال نیز فعالیت خود را آغاز خواهند نمود، فعلا منتظر در اختیار قرار دادن مکان مناسب و تجهیزات هستیم.

عابدپور مطرح نمود: اگر چه هلال احمر شهرستان فریمان مانند دیگر حوزه های عملیاتی و اداری درگیر کمبود امکانات و منابع است اما خوشبختانه نیروهای عملیاتی بسیار خوبی داریم، به همین دلیل توان خود را در نیمه دوم سال قبل و امسال جهت ارائه آموزش به خصوص برای روستاییان و مردم گذاشته ایم.

وی ادامه داد: با وجود این که در شهرستان به دلیل نوع اقلیم، برخی اتفاقات از جمله سیلاب را بیشتر داریم اما مقداری در امکانات زیرساختی دچار چالش و مسائل هستیم که در اختیار قرار دادن بودجه توجه بیشتر مسئولان استانی به فریمان را می طلبد.

رئیس جمعیت هلال احمر فریمان بیان نمود: اکنون در حال توسعه و احداث سوله جدید انبار امدادی هلال احمر به مساحت 800 متر در شهرستان هستیم، در تامین تجهیزات نیز کارهای خوبی در حال انجام است، تلاش می کنیم کانکس های امداد روستایی را در سطح شهرستان مستقر کنیم.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در شهرستان گفت: اکنون 10 نفر نیرو در حال عملیات، یک تیم مستقر در پایگاه و 15 نفر برای مواقع بحران در آماده باش هستند؛ با توجه به بارندگی ها و وقوع سیلاب، هماهنگی های لازم با دهیاران و بخشداران برای در اختیار قرار دادن مدارس و مساجد جهت مواقع بحرانی و اسکان اضطراری به عمل آمده است.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16159

به "سیلاب در فریمان، چهار خودروی گرفتار نجات یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب در فریمان، چهار خودروی گرفتار نجات یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید