سودان، هشدار ائتلاف آزادی و تغییر به شورای حاکمیتی، 157 بیمار کرونایی جدید

به گزارش مجله سلو بلاگ، به دنبال اخباری مبنی بر کناری وزیر بهداشت سودان از سمت خود ائتلاف آزادی و تغییر درباره پیچیده شدن شرایط این کشور هشدار داد.

سودان، هشدار ائتلاف آزادی و تغییر به شورای حاکمیتی، 157 بیمار کرونایی جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چندی قبل یکی از اعضای شورای حاکمیتی سودان اکرم علی التوم وزیر بهداشت این کشور را به سوء مدیریت در مبارزه با شیوع ویروس کرونا متهم کرد و طی گزارشی به شورای حاکمیتی خواهان برکناری او از سمتش شد. این شورای به عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان اختیار داد تا وزیر بهداشت سودان را از سمتش برکنار کند.

درپی انتشار خبرهایی درباره برکناری وزیر بهداشت سودان از سمتش، ائتلاف آزادی و تغییر درباره پیچیده شدن اوضاع این کشور به شورای حاکمیتی سودان هشدار داد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون ، ائتلاف آزادی و تغییر که شریک نظامیان در قدرت است، از بیانیه اخیر شورای حاکمیتی انتقاد کرد. دراین بیانیه آمده بود: نشستی درکاخ ریاست جمهوری با حضور رئیس شورای حاکمیتی، نخست وزیر و چند نفر از وزیران دولت به همراه نمایندگانی از ائتلاف آزادی و تغییر برگزار گردید و طی آن اختیارات قانونی لازم به نخست وزیر داده شد تا وزیر بهداشت را از سمتش برکنار کند.

این بیانیه در پایگاه خبری شورای حاکمیتی در فضای مجازی منتشر شد اما پس از چند دقیقه بیانیه مزبور حذف شد و دوباره توسط خبرگزاری رسمی سودان منتشر شد.

این حذف و بازنشر سبب شد تا بحث هایی گسترده ای در فضای مجازی سودان شکل بگیرد از جمله اینکه شورای حاکمیتی مجاز نیست طی دوره انتقالی بر فعالیت اعضای هیئت دولت نظارت داشته باشد یا اینکه مشخص و مشخص کند کدام وزیر باید از سمتش برکنار گردد.

این روزنامه سودانی با انتشار بیانیه ائتلاف آزادی و تغییر نوشت: درنشستی که در کاخ ریاست جمهوری برگزارشد، اقدامات اجرا شده در مورد اصلاحات فوری در ساختار دولت مورد بحث و آنالیز نهاده شد، در سرانجام این نشست، یکی از اعضای شورای حاکمیتی گزارش عملکرد وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور ارائه و از مدیریت وزیر بهداشت به شدت انتقاد کرد و خواهان برکناری او شد. نخست وزیر در واکنش به این درخواست گفت که گزارش را مورد آنالیز قرار خواهد داد و برای مسائل مطرح شده درآن اقدام خواهد نمود.

دراین بیانیه تصریح شده است: دراین نشست گزارش ارائه شده درباره شیوع کرونا در سودان مورد آنالیز و گفت وگو قرار نگرفت، اما بیانیه شورای حاکمیتی نشان داد که توافقی میان این شورا، نخست وزیر و بعضی نیروهای سیاسی موجود در ائتلاف آزادی و تغییر درخصوص برکناری وزیر بهداشت اجرا شده است.

ائتلاف آزادی و تغییر در بیانیه خود تاکید نمود: پافشاری شورای حاکمیتی به انتشار گزارش نادرست در مورد شیوع ویروس کرونا موضوع خطرناکی است که اوضاع کشور را پیچیده خواهد نمود و این موضوعی است که ما به شدت با آن مخالفیم.

در سرانجام این بیانیه آمده است: ائتلاف آزادی و تغییر حمایت کامل خود را از وزیر بهداشت و معاونانش در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سودان اعلام می نماید.

افزایش بیماران کرونایی

این روزنامه در خبردیگری به نقل از وزارت بهداشت سودان نوشت: با ابتلای 157 نفر دیگر به ویروس کرونا شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به هزار و 818 نفر رسید که از این تعداد تا به امروز 90 نفر جان خود را از دست داده و 198 نفر دیگر بهبودی کامل یافته اند.

براساس بیانیه وزارت بهداشت سودان، بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در استان های خارطوم، الجزیره ، سنار و دارفور مرکزی به سر می برند.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17134

به "سودان، هشدار ائتلاف آزادی و تغییر به شورای حاکمیتی، 157 بیمار کرونایی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، هشدار ائتلاف آزادی و تغییر به شورای حاکمیتی، 157 بیمار کرونایی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید