رضایت وزارت بهداشت از فرایند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/کرمان سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فرایند انجام واکسیناسیون در استان کرمان ابراز رضایت کرد.

رضایت وزارت بهداشت از فرایند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان

دکترفرشید رضایی عصر امروز هشتم مهرماه در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون شهرستان رفسنجان و انار در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر تیم شش نفره از وزارت بهداشت برای پایش شرایط دانشگاه های علوم پزشکی در سطح استان کرمان اظهار کرد: در کنار چک فهرست ها، اماکن دیگر هم مانند بیمارستان سیرجان را هم مورد بازدید قرار دادیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از نظر زنجیره سرما مسئله ای در استان کرمان وجود نداشت، اضافه نمود: زنجیره سرما یعنی یخچال هایی که در مراکز واکسیناسیون وجود دارد و باید باز گردد و واکسن سالم به دست مردم برسد از این نظر در استان کرمان مسئله ای نبود و زنجیره سرمای استان عالی و بدون نقص بود.

این متخصص عفونی یادآور شد: پایش ملی به وسیله گروه های چند نفره از سوی وزارتخانه در همه استان ها انجام می گردد و برنامه های مختلف در قالب چک فهرست های ملی اعم از زیرساخت ساختارهایشان، از نظر برنامه های اجرایی، رضایت مردم، رضایت کارکنان و چالش های دیگر این چک فهرست ها پر می گردد.

وی بیان نمود: در این پایش ها هم مراکز واکسیناسیون مورد بازدید قرار می گیرند هم مراکز منتخب درمانی و هم سطح ستاد معاونت شهرستان ها دیده می شوند.

رضایی اسم کرد: مورد دیگری که آنالیز شد از نظر تعداد پرسنل در هر شیفت کاری و افرادی که مراجعه می نمایند و لزوم رعایت فاصله اجتماعی بود که اگر نقصی دیده می شد رفع می شد که این موضوع در استان کرمان خوب بود.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء وزارت بهداشت توضیح داد: مورد بعدی که چک شد ازدحام نداشتن در مراکز واکسیناسیون بود، در رفسنجان این موضوع رعایت شده بود و استقبال خوب دانش آموزان را دیدم و در فاصله گذاری که رفسنجان داشت با نظم بود و انتظار می رود با این فرایند تعداد زیادی از دانش آموزان واکسن را دریافت نمایند. به طور مثال در شهرستان انار در یک روز 10 درصد جمعیت دانش آموزان را واکسینه کردند که جای قدردانی دارد.

وی با ابراز رضایت از حضور و نظم مردم در مراکز واکسیناسیون کرونا اسم کرد: ضروری است مردم ضمن همکاری از دورهمی ها پرهیز نمایند، تا سطح ایمنی جامعه بالا برود و این زحمت ها با دورهمی ها هدر نرود تا در ماه های پیش رو با موج سنگین بیماری مواجهه نشویم.

این مقام وزارت بهداشت درخصوص بازگشایی حضوری مدارس گفت: در خصوص بازگشایی مدارس اگر واکسیناسیون به سرعت پیش برود خوب است و نگرانی در بازگشایی مدارس در آبان نخواهیم داشت. از طرف دیگر آموزش و پرورش هم باید سهم خود را به خوبی در بی خطرسازی مدارس انجام دهد، تهویه کلاس ها را خوب انجام دهد، شیفت بندی کلاس ها به نحوی باشد که کمترین تعداد دانش آموز شرکت کند.

وی افزود: اگر مدرسه بی خطر سازی گردد و خطر به حداقل ممکن برسد و مردم هم از تجمع و دورهمی پرهیز نمایند و طغیان رخ ندهد مدارس بازگشایی می گردد. اما اگر طغیان رخ دهد و یا ویروس ناشناخته دیگری بروز کند ماجرا عوض می گردد و بر اساس آن کشور تصمیم خواهد گرفت و به طور غیرحضوری تحصیل پیش می رود.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36930

به "رضایت وزارت بهداشت از فرایند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایت وزارت بهداشت از فرایند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید