دولت طرابلس آتش بس یکجانبه حفتر در لیبی را رد کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، دولت وفاق ملی لیبی اعلام یکجانبه آتش بس توسط فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی را نیازمند نظارت و ضمانت بین المللی خواند.

دولت طرابلس آتش بس یکجانبه حفتر در لیبی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی اعلامیه آتش بس از سوی تشکیلات ارتش ملی لیبی را رد کرد.

در بیانیه این شورا آمده است: ما با آتش بس حفتر مخالفیم و هر گونه آتش بس احتیاج به نظارت و ضمانت بین المللی دارد.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی تاکید نمود: ما به دفاع مشروع از خودمان و حمله به کانون های تهدید در هر کجا که باشد ادامه می دهیم.

سخنگوی ارتش ملی لیبی شامگاه چهارشنبه از توقف یکجانبه همه عملیات های نظامی این تشکیلات اطلاع داد و گفت که این اقدام در پاسخ به درخواست کشورهای دوست اجرا شده است.

خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی روز دوشنبه در اقدامی یکجانبه خود را حاکم لیبی نامیده و مدعی شد که با پذیرش این حکم از سوی مردم لیبی، توافق سال 2015 مبنی بر تشکیل دولت وفاق ملی این کشور را از بین می برد.

توافقنامه صخیرات در دسامبر سال 2015 میلادی در شهر صخیرات مغرب بین دو طرف درگیر در لیبی و در حضور نماینده سازمان ملل و شماری از نمایندگان کشور های عربی و غربی به امضا رسید و تشکیل شورای ریاستی و دولت وحدت ملی را به همراه داشت.

نیروهای السراج اخیرا حملات خود علیه نیروهای حفتر در غرب لیبی را شروع نموده اند و تا کنون توانسته اند شش شهر و دو منطقه را در ساحل غرب لیبی به کنترل خود درآورده و تا مرز تونس پیشروی نمایند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16526

به "دولت طرابلس آتش بس یکجانبه حفتر در لیبی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت طرابلس آتش بس یکجانبه حفتر در لیبی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید