خبرنگاران نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در استان سمنان تشدید شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، سمنان- خبرنگاران- حوادث رخ داده شده برای سه دستگاه اتوبوس در محور پر تردد تهران- مشهد در محدوده استان سمنان طی هفته اول بهمن ماه باعث تشدید اجرای طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در محورهای مواصلاتی این استان شد.

خبرنگاران نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در استان سمنان تشدید شد

به گزارش خبرنگاران، عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی علت تصادف سه دستگاه اتوبوس در روزهای یکم، دوم و هفتم بهمن جاری در جاده های استان سمنان اعلام شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ابراز داشت: به منظور نظارت های مستمر بر رعایت موارد ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی، تیم های کنترل و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به اتفاق پلیس راه با حضور در محورهای مواصلاتی استان نسبت به کنترل و نظارت بر ناوگان برون شهری اقدام می کنند.

مهدی رجایی فرد با اشاره به وقوع چند فقره تصادف در حوزه حمل و نقل عمومی در محورهای استان طی هفته های اخیر گفت: متاسفانه رفتار رانندگان و عامل خطای انسانی در هفته های گذشته منجر به وقوع تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی در محور های مواصلاتی استان شد که بر این مبنا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیش از پیش به رانندگان اتوبوس در زمینه رعایت نکات ایمنی می تواند تا حد زیادی از تصادفات در استان سمنان کم کند.

وی گفت: بر اساس هماهنگی و برنامه ریزی اجرا شده به منظور بالابردن ضریب ایمنی و سلامت سفر هموطنان با هماهنگی پلیس راه ، طرح تشدید کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی در محورهای مواصلاتی استان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفت و به صورت منظم در محورهای مواصلاتی استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح تأثیر به سزایی در کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده ای دارد، افزود: با تعامل مشترک با پلیس راه استان ، تیم های نظارتی ویژه تشکیل و با استقرار در نقاط مورد نظر و پاسگاه های پلیس راه نسبت به کنترل و نظارت مضاعف ایمنی رانندگان و ناوگان عمومی جاده ای اقدام می کنند.

رجایی فرد با اشاره به اینکه هیچ عذر و بهانه ای در برخورد با رانندگان برای عدول از قانون قابل قبول نیست، گفت: علاوه بر کنترل های میدانی ، با استفاده از سیستم های نظارتی آنلاین سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای) صورت می گیرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان تأکید کرد: استفاده کنندگان از ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری می توانند شکایات خود را از طریق تلفن گویای 141 با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در میان بگذارند.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28365

به "خبرنگاران نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در استان سمنان تشدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در استان سمنان تشدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید