خبرنگاران محدودیت تردد در شمال استان بوشهر لازم است

به گزارش مجله سلو بلاگ، بوشهر- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به محدودیتی که از امروز در استان خوزستان اعمال شده بعنوان دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاد اعمال محدودیت در شمال استان داده می گردد.

خبرنگاران محدودیت تردد در شمال استان بوشهر لازم است

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه نمود: در زمان حاضر شاهد مراوده های زیادی از استان خوزستان به شمال استان هستیم و این ترددها باعث اشاعه بیماری می گردد.

وی ادامه داد: دراستان خوزستان روزانه 200 بیمارثبت و 60 بیمار بستری می شوند با توجه به اینکه بیماریابی و بستری در این استان در بیشتر شهرها بالاست کنترل شمال استان بوشهر دقت بیشتری می طلبد.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: شب گذشته 6 نفر از خانواده ای در شهرستان دیلم به طور همزمان شناسایی و آزمایش آنها مثبت بوده که احتمال داده می گردد در اثر رفت و آمد به استان خوزستان است و این امرزنگ خطر را برای ما به صدا در می آورد.

کشمیری اضافه نمود: آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان بوشهر در زمان حاضر روزانه 100 تا 150 تست را انجام و آنالیز می نماید که با توجه به بیماریابی صورت گرفته توسعه آزمایشگاه ها در جنوب استان (شهرستان عسلویه) و شهرستان دشتستان (شهر برازجان) الزامی است.

وی ادامه داد: پارس جنوبی در مورد راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در جنوب استان قول مساعد داده اما تا به امروز انجام نشده و در حال پی گیری هستیم و در شهر برازجان نیز مکان یابی لازم صورت گرفته و نیازمند حمایت اقتصادی هستیم.

کشمیری گفت: افزون بر این آزمایش آنتی بادی نیز در استان بوشهر در بیشتر بیمارستان های استان انجام می گردد که در صورت بالا بودن آن آزمایش پی سی آر نیز انجام می گردد.

وی اعلام کرد: این آزمایش حتی برای کارکنان بیمارستانی که به طور مستقیم در تماس با بیماران بودند انجام و چندین نفر که آنتی بادی آنها بالا بود آزمایش پی سی آر آنها نیز مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند شرایط استان بد نیست اما شنماینده است یعنی به راحتی می توان از این شرایط عبور و وارد شرایط بحرانی شد بنابراین قبل از اینکه مانند استان های همجوار گرفتار شویم با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری این شرایط را حفظ کنیم.

وی تاکید نمود: هرچند هیچ پیشنهادی برای خلوت کردن شهرها نمی دهیم اما شهرهای استان بسیارشلوغ هستند و باید در این خصوص تدبیر کرد.

کشمیری گفت: با توجه به شلوغی بازارها باید راه چاره مناسبی در این خصوص ارائه گردد همچنین مراسم های اداری غیرضروری برگزار نگردد و جلسه ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شوند.

وی با بین اینکه یک تا دو سال آینده با همین شدت با بیماری کرونا درگیرهستیم اضافه نمود: ادامه فرایند دورکاری، با توسعه بستر الکترونیک باید دفاتر پیخوان دولت را خلوت کرد.

کشمیری یادآور شد: ازابتدا بیماری تا به امروز 350 مورد مثبت در استان بوشهر ثبت شده که از این شمار 223 نفر بهبود و 120 نفر قرنطینه شدند.

وی در مورد افزایش شمار بیماران دارای ویروس کرونا در استان بوشهر گفت: رویکرد وزارت بهداشت تغییر کرد و به جای اینکه تنها افراد مراجعه نماینده به بیمارستان ها مورد تست قرار گیرند در شهرستان ها و درمانگاه های 20 گانه یا درمانگاه های 16 ساعته اقدام به بیماریابی نموده و افراد بدون علامت را پیدا می نمایند.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: به تازگی با خوشه های محلی روبرو شدیم که باید افراد از دورهمی ها و شرکت در تجمع ها خودداری نمایند.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17011

به "خبرنگاران محدودیت تردد در شمال استان بوشهر لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت تردد در شمال استان بوشهر لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید