خبرنگاران فرماندار:خشک سالی از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان شهرستان بروجن است

به گزارش مجله سلو بلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- فرماندار بروجن با اشاره به خشک سالی های یک دهه دخیر در این شهرستان گفت: بعضی از روستاییان شهرستان بروجن به دنبال خشک سالی های این سال ها از محل زندگی خود به شهرها مهاجرت نموده اند.

خبرنگاران فرماندار:خشک سالی از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان شهرستان بروجن است

به گرازش روز پنجشنبه خبرنگاران، مسعود ملکی در سومین دوره ده گردشی به منظور شناسایی مسایل و مسائل روستاهای شهرستان بروجن و ارایه راهکارهای موثر برای برطرف آن ها با حضور در روستاهای بخش بلداجی تاکید نمود: افزایش مهاجرت های بی رویه و کاهش جمعیت روستاها در کم شدن میزان فراوریات دامی، عشایری و صنایع دستی روستایی کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برنامه ریزی و اجرای طرح های مختلف با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق مالی به منظور افزایش ماندگاری جمعیت و توسعه روستاها را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار داده است.

ملکی توضیح داد: روستاهای شهرستان بروجن از ظرفیت مطلوب و بسزایی در حوزه گردشگری برخوردارند که این پتانسیل ها باید شناسایی و برای بهره مندی از آن ها برنامه ریزی گردد.

وی یادآور شد: توسعه گردشگری در روستاهای شهرستان بروجن در ارتقای کمی و کیفی اقتصاد، اشتغال پایدار، درآمد روستاییان، رونق مالی، بهبود شرایط معیشت مردم و جهش فراوری نقش آفرینی می نماید.

به گزارش خبرنگاران، آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، آب کشاورزی، ایمن سازی مسیل بین روستاهای خانی آباد و سیف آباد، برطرف مسائل عشایر، بهسازی طرح های هادی و معبرهای روستاها و تکمیل خانه بهداشت روستای سیبک از مهم ترین خواسته های مردم روستاهای بخش بلداجی شهرستان بروجن به شمار می رود.

شهرستان بروجن در بخش های صنایع دستی، کشاورزی، باغداری و صنعت ظرفیت های مطلوبی دارد.

شهرستان بروجن 43 روستا دارد که از این تعداد 22 روستا به عنوان هدف در طرح توسعه مالی و اشتغال زایی روستایی قرار گرفته است.

بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20473

به "خبرنگاران فرماندار:خشک سالی از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان شهرستان بروجن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار:خشک سالی از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان شهرستان بروجن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید