خبرنگاران زالی: طرح آزمایشی ترافیک در تهران از شنبه اجرایی می شود

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران- خبرنگاران- فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از اجرای آزمایشی طرح ترافیک در تهران از شنبه 17 خرداد خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی اجرا و تحلیل خواهد شد و در صورت ایجاد تغییرات شگرف در زمینه گسترش بار این بیماری، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد بازنگری آن تصمیمات جدید اتخاذ می شود.

خبرنگاران زالی: طرح آزمایشی ترافیک در تهران از شنبه اجرایی می شود

به گزارش روز جمعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی با تأکید بر این که سفرهای بین استانی به صورت جدی می تواند خطرآفرین باشد، گفت: قطعاً مسافرت های غیرضروری فرایند کنترل بار بیماری کرونا را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

وی با اشاره به وضع همه گیری کرونا در تهران اظهار کرد: استمرار این که بیماری کووید 19 هنوز در پیک اول یا در مرحله شکل گیری پیک دوم قرار گرفته است، مستلزم بررسی همه گیر شناسی و فرصت مناسب برای تحلیل است.

زالی با تأکید بر این که آمار بار مراجعان مبتلا به کرونا در تهران رو به افزایش است، گفت: در 24 ساعتی که گذشت، میزان مراجعان سرپایی در حوزه درمان بالغ بر 7.9 دهم درصد رشد داشته است. همچنین افزایش 10.1 دهم درصدی مراجعان به حوزه بهداشت و درمان در مقایسه با روزهای گذشته نشان از افزایش بار بیماری کرونا دارد.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که سفر یکی از عوامل اصلی ابتلابه ویروس کووید 19 است ، گفت: بررسی مبتلایان جدید نشان می دهد که 60 درصد این افراد در 10 روز گذشته سابقه سفربه دیگر استانها را داشته اند.

زالی گفت: قطعاً موج جدیدی از کرونا که در تهران شکل می گیرد مربوط به سفرهای غیرضروری است.

وی با تأکید بر این که سفرهای بین استانی به صورت جدی می تواند خطرآفرین باشد، گفت: قطعاً مسافرت های غیرضروری فرایند کنترل بار بیماری کرونا را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، استفاده از ماسک را در ترددها خصوصاً برای افرادی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند ضروری برشمرد و توضیح داد: عدم استفاده حتی تعداد کمی از شهفرایندان از ماسک، می تواند به میزان قابل توجهی بار بیماری کرونا را افزایش دهد.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18141

به "خبرنگاران زالی: طرح آزمایشی ترافیک در تهران از شنبه اجرایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زالی: طرح آزمایشی ترافیک در تهران از شنبه اجرایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید