خبرنگاران جوزف بورل از یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (خبرنگاران)- سازمان ملل روز 24 آوریل (5 اردیبهشت) را روز دنیای چندجانبه گرایی و دمکراسی برای صلح نامیده است. به همین مناسبت، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی ویدئویی، با انتقاد از یکجانبه گرایی بعضی کشورها، دنیا را به همکاری و هم افزایی بین المللی در مقابل ویروس کرونا فراخواند.

خبرنگاران جوزف بورل از یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی ویدئویی به مناسبت روز دنیای چندجانبه گرایی، با بیان اینکه همه گیری کرونا بزرگترین بحران حوزه سلامت برای نسل فعلی بشر است، بر لزوم همکاری های بین المللی و نظم دنیای قانون - محور با مرکزیت سازمان ملل متحد برای مبارزه با این ویروس دنیاگیر تاکید نموده است.

جوزپ بورل اضافه کرد: بحران کرونا نشان داد که چندجانبه گرایی چه قدر برای ما حیاتی است. مبارزه علیه کرونا مرزی نمی شناسد. هیچ گزینه دیگری نیست مگر ادغام و هم افزایی کوشش ها برای یافتن یک راه چاره دنیای.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، با انتقاد غیرمستقیم از سیاست های یکجانبه گرایانه و خود محورانه ایالات متحده آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ، توضیح داد: چندجانبه گرایی تنها راه موثر برای روبرو شدن با یک چنین تهدیدی است که در مقابل آن هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی عمل کند.

بورل در این خصوص اضافه کرد: :هیچ کسی در هیچ کشوری نمی تواند از ایمنی خود اطمینان خاطر داشته باشد در حالیکه ویروس کرونا بخش های دیگر دنیا را تهدید می نماید. روشن است که دنیای که پس از دوران کرونا، ظهور خواهد نمود، دنیایی متفاوت از آنچه ما می شناسیم خواهد بود و قطعا شرایط دنیا در آینده پسا-کرونا به عمل و کنش ما در شرایط فعلی بستگی خواهد داشت. بنابراین، اجازه دهید از این فرصت استفاده کنیم تا یک تصویر بهتری از دنیا در آینده بسازیم. در دنیایی که چندجانبه گرایی را تقویت می کنیم و نه انزوا را.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2018، 24 آوریل را روز دنیای چند جانبه گرایی و دمکراسی برای صلح نامیده است.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16004

به "خبرنگاران جوزف بورل از یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جوزف بورل از یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید