جوخه انتحار چگونه دنیای تازه DC را به تصویر می کشد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، جوخه انتحار جیمز گان به نوعی نمایانگر دوران نو دنیای پیشرفته DC است. برادران وارنر در تلاش برای بازسازی داستان 5 قسمتی زک اسنایدر، به طور کامل برنامه های قبلی خود را کنار گذاشتند و در چند سال گذشته سعی کردند جهت نوی برای دنیای DC طراحی کنند و جیمز گان بخش بزرگی از این برنامه نو است.

جوخه انتحار چگونه دنیای تازه DC را به تصویر می کشد؟

مضمون و ریشه های آثار DC، تحت نظارت زک اسنایدر، لحن و جهت بسیار متفاوتی داشت که با اختلاف و جدال زیادی همراه بود و در آخر، منجر به جدایی برادران وارنر و اسنایدر در میانه تولید لیگ عدالت شد. اسنایدر گفته بود که مدیران برادران وارنر، اصرار زیادی برای خنده دار کردن فیلم هایشان داشتند. در همان فیلم لیگ عدالت به کارگردانی جاس ویدون و باقی فیلم ها دیدیم که تلاش آن ها برای افزودن لحن شوخ طبعانه به پروژه ها، نتیجه ای دربر ندارد.

فیلم نو جوخه انتحار، پایه و اساس دنیای نو DC نیست اما به تصورات ما درباره آن چه باید از فیلم های آینده انتظار داشته باشیم، کمک می کند. به نظر می رسد یکی از این برنامه ها، حضور جیمز گان در راس فیلم های بیشتر است که کاملا واضح بود اما موارد دیگری هم وجود دارند که فیلم جوخه انتحار درباره رویکرد نو برادران وارنر نسبت به دنیای DC، بیان می کند.

جوخه انتحار اولین فیلم دوران نو دنیای پیشرفته DC است

دنیای پیشرفته DC در حال تغییر است اما بیشتر فیلم هایی که به تازگی اکران شده اند، هنوز ماحصل اصلی تیم های اجرایی فعلی برادران وارنر و DC نیستند. ریاست و رهبری برادران وارنر و مجموعه DC فیلمز، چندین بار تغییر کرده است و این استودیو در نهایت، از طریق ای تی اند تی خریداری شد و بیشتر پروژه های نو، از سران نو، چراغ سبز گرفتند و تحت نظارت عوامل قبلی آغاز به تولید کردند. آکوامن، شزم، پرندگان شکاری، زن شگفت انگیز 1984، همگی یا قبل از انتشار لیگ عدالت یا اندکی پس از آن که جف جانز از سمت مدیریت DC در ژوئن 2018 کناره گیری کرد، توسعه خود را آغاز کردند. حتی فرایند تولید جوخه انتحار هم قبل از لیگ عدالت آغاز شد اما تغییرات زیادی در فیلم نامه داشت و کارگردان آن هم عوض شد و جیمز گان در اکتبر 2018 کنترل کامل پروژه را بر عهده گرفت و این فیلم نو تقریبا محصول عوامل فعلی دنیای پیشرفته DC است.

برادران وارنر و DC، بین بازسازی کلی، بازسازی جزئی و کنار گذاشتن فرایند سابق خود، در این مدت دچار اختلاف شدند، بنابراین بسکمک از پروژه های در حال اجرا، کمی از فرایند سابق و قبلی DC را حفظ کردند و هیچ خط مشی واضحی در این آثار وجود ندارد که نشان دهنده تحولی در کارهای پیش رو باشد و فقط اندازه کمی به آن پرداخته شده است. جوخه انتحار هم از الگویی مشابه پیروی می کند اما چندین شخصیت نو مانند کینگ شارک، استارو و رتکچر در آن حضور دارند که نشان از جهت گیری نو DC دارد.

فیلم جوخه انتحار چگونه خواسته های برادران وارنر از دنیای DC را بازنمایی می کند

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در دوران زک اسنایدر در دنیای پیشرفته DC، استفاده از طنز بود. در مقطعی از زمان، شایعه ای وجود داشت مبنی بر اینکه DC سیاست و پیرنگی کاملا بدون شوخی دارد اما اسنایدر بعدا بیان کرد که یکی از بزرگ ترین دعواهایش با مدیران استودیو در پروژه لیگ عدالت، بر سر تمایل آن ها به تزریق حس طنز و شوخ طبعی به فیلم بود. چرا که بسکمک از افراد مرتبا از حال و هوای دارک فیلم ها و استفاده کم DC از رنگ ها و فضایی روشن، شکایت می کردند و انتقاد داشتند.

تقریبا تمام فیلم های DC از آن زمان، به غیر از جوکر، رنگ و لحن طنزی به خود گرفتند اما به نظر می رسد پایان، جوخه انتحار، همان محصولی است که مدیران DC مدنظر داشتند و در این اثر، شاهد موجودی غول پیکر و صورتی و بنفش به نام شرور اصلی فیلم هستیم. جوخه انتحار دارای درجه آر است اما به درخواست برادران وارنر و عوامل DC، لحن ملایم تری به آن اضافه شده و جیمز گان این کار را به خوبی انجام داده است.

دنیای DC هنوز به دنیای اسنایدر متصل است اما گذشته DC را کنار بگذارید

با وجود اینکه جوخه انتحار اولین فیلم دنیای نو DC است اما از جهات مختلف، با آثار دوران اسنایدر ارتباط دارد. وایولا دیویس، جوئل کینمن، مارگو رابی و جی کورتنی، همگی به نام شخصیت های اصلی فیلم اول، در این اثر هم حضور دارند و یادآور آن دوران هستند (هرچند جزئیاتی از گذشته ارائه نمی شود) اما هیچ اشاره آشکاری به فیلم های قبلی وجود ندارد. در این فیلم، به سوپرمن اشاره می شود اما چهره او به نمایش درنمی آید که می تواند به معنای حضور دوباره هنری کویل در این نقش باشد.

سر و صدای زیادی در طی فرایند تولید این فیلم ایجاد شد و بسکمک می خواستند بدانند که جوخه انتحار جیمز گان، دنباله فیلم قبلی آیر در سال 2016 است یا بازسازی آن. برخی از تهیه کنندگان آن را بازسازی نامیدند اما گان تاکید کرد که مردم برای درک این فیلم، نیازی به دیدن فیلم اول ندارند. نام فیلم هم همین موضوع را تایید می کند و برای مثال، نام فیلم، جوخه انتحار 2 نیست (هرچند توبی امریش، رئیس برادران وارنر در جشنواره ای در سال 2019 این فیلم را جوخه انتحار 2 نامید).

با وجود تمام تلاش های برادران وارنر برای عدم برقراری ارتباط با فیلم اول، جوخه انتحار در نهایت، یک دنباله جزئی است. به نظر می رسد آن ها نمی خواهند کارنامه گذشته خود را کاملا کنار بگذارند اما هم چنین خیلی دوست ندارند که مردم درباره آثار گذشته فکر کنند. باید ببینیم که فرایند فیلم فلش چگونه خواهد بود، زیرا بن افلک و ازرا میلر دوباره در قالب نقش های خود در این فیلم حضور خواهند داشت و به نوعی شاهد ارتباط بیشتری با دنیای سابق DC خواهیم بود. مسلما فیلم فلش قرار است با سر و صدای زیادی وارد چندجهانی DC شود. بسکمک از مضامین، انعطاف پذیر هستند اما به سختی می توان مفاهیم گذشته فیلم هایی مانند بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت یا هر نسخه دیگر از لیگ عدالت را نادیده گرفت، مخصوصا از این نظر که فلش و بتمن هر دو در این فیلم ظاهر خواهند شد و قرار است عناصر طرح اسنایدر را ادامه دهند و فلش لباسی نو در این اثر به تن خواهد کرد.

DC شاید (پایان) به کارگردانان آزادی عمل بدهد

در نهایت، بیشتر مخاطبان شاید جوخه انتحار را به نام چهره نو دنیای پیشرفته DC نپذیرند و ممکن است همین موضوع، سبب خیر شود. دوران اسنایدر در دنیای DC هرگز نباید کنار گذاشته شود. در حقیقت، انتشار لیگ عدالت زک اسنایدر باعث شد تا مردم درک بهتری از لیگ عدالت DC داشته باشند. بزرگ ترین تفاوت در فرایند تولید جوخه انتحار این است که به جیمز گان اجازه دادند تا فیلم خود را از نو بسازد. این آزادی عمل را بسکمک از کارگردانان قبلی مانند اسنایدر، آیر و کتی یان به این اندازه نداشتند.

اگر آینده دنیای پیشرفته DC واقعا بر اساس سلیقه فیلم سازان باشد و اجازه داده شود تا کارگردان، بینش منحصر به فرد خود را به فیلم، تزریق کند و خود استودیو دخالت کمتری نماید، چیزهایی مانند لحن، مضمون و طنز، احتمالا منعطف تر شوند و سازندگان می توانند داستان را مطابق با محتوا و مفهوم اصلی بیان کنند. خوشبختانه این موضوع یکی از بزرگ ترین دستاوردهای فیلم جوخه انتحار (یکی از فیلم های با امتیاز بالای DC در راتن تومیتوز) است.

البته از آن جا که جوخه انتحار قبل از همه گیری کرونا وارد مرحله تولید شد، شاید بسکمک از موارد تغییر کند. بودجه 185 میلیون دلاری فیلم، کمی زیاد به نظر می رسد، در حالی که فروش گیشه آن در هفته اول و در دوران کرونا، تنها 26 میلیون دلار بود. با این حال، اوضاع مالی فیلم، با اکران در HBO مکس می تواند بهتر شود اما به احتمال زیاد، برادران وارنر در آینده نزدیک، چنین بودجه ای برای آثارش، کنار نمی گذارد، مگر اینکه فروش گیشه به طور گسترده ای تغییر کند.

منبع: screenrant

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 35374

به "جوخه انتحار چگونه دنیای تازه DC را به تصویر می کشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوخه انتحار چگونه دنیای تازه DC را به تصویر می کشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید