جایزه 50 هزار دلاری سونیبرای ایرادیاب ها

به گزارش مجله سلو بلاگ، طبق گزارش گروه هکر وان که در اجرای برنامه جایزه ایرادیابی با سونی همکاری می کند، از هنگام اجرای این برنامه 88 گزارش مشمول دریافت جایزه شده اند و مبلغ متوسط هر جایزه 400 دلار بوده است.

جایزه 50 هزار دلاری سونیبرای ایرادیاب ها

سونی از گروه های امنیت پژوه دعوت کرده است تا پلی استیشن 4 و شبکه پلی استیشن را بیازمایند

شرکت سونی برنامه جایزه ایرادیابی را به اجرا در آورده است و به کاربرانی که ایراد های پلی استیشن4 را گزارش دهند، جایزه نقدی می دهد. این شرکت از گروه های امنیت پژوه دعوت کرده است تا پلی استیشن 4 و شبکه پلی استیشن را بیازمایند. مبلغ جایزه ای که برای گزارش دادن آسیب پذیری های جدی پرداخت خواهد شد، از 50 هزار دلار (حدود 40 هزار پوند) آغاز می شود.

جف نورتون، مدیر ارشد بخش مهندسی نرم افزار سونی، در وب نوشتی گفت: تا به امروز جایزه ایرادیابی را به طور خصوصی به برخی محققان می دادیم. اما با توجه به نقش باارزشی که محققان در ایمنی افزایی دارند، برنامه خودمان را به اجتماع وسیع تری بسط دادیم.

طبق گزارش گروه هکر وان که در اجرای برنامه جایزه ایرادیابی با سونی همکاری می کند، از هنگام اجرای این برنامه 88 گزارش مشمول دریافت جایزه شده اند و مبلغ متوسط هر جایزه 400 دلار بوده است.

در واقع 173 هزار و 900 دلار به ایرادیاب ها جایزه داده اند که جایزه آسیب پذیری های شدید یا بحرانی مبلغ کلان 2500 تا 40 هزار دلار بوده است. ایراد های پلی استیشن1، پلی استیشن 2، پلی استیشن3، پی اس ویتا، دسته های بازی پی اس پی یا هر سخت افزار دیگری، مورد قبول سونی نیست.

در مورد شبکه پلی استیشن نیز دامنه های زیر مشمول برنامه جایزه هستند:

*.playstation.net

*.sonyentertainmentnetwork.com

*.api.playstation.com

my.playstation.com

store.playstation.com

social.playstation.com

transact.playstation.com

wallets.api.playstation.com

همچنین، طبق اعلام هکر وان، تشخیص این که به ایرادی جایزه بدهند یا ندهند فقط با سونی است و مبلغ جایزه نیز به شدت آسیب پذیری و همچنین کیفیت گزارش بستگی دارد. سونی فقط به اولین محققی که آسیب پذیری گزارش نشده ای را خبر بدهد، جایزه می دهد.

البته جایزه دادن به ایرادیاب ها مختص سونی نیست. مایکروسافت نیز به هرکسی که ایرادی در ایکس باکس لایو پیدا کند، تا 20 هزار دلار جایزه می دهد.

فیسبوک نیز به هر کسی که بتواند در رمز-ارز لیبرا نفوذ کند، 10 هزار دلار جایزه می دهد. از سوی دیگر، شرکت اپل هم به تازگی به محققی که توانسته بود در بخش ورود از طریق اپل ایرادی امنیتی پیدا کند، 100 هزار دلار پرداخت کرده است.

منبع: ایندیپندنت

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: فرادید
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 19561

به "جایزه 50 هزار دلاری سونیبرای ایرادیاب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه 50 هزار دلاری سونیبرای ایرادیاب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید