جاذبه های گردشگری تبت را بیشتر بشناسیم

به گزارش مجله سلو بلاگ، تبت در زمانهای قدیم کشوری مستقل بحساب می آمد، اما امروز با چین یکی شده است. این منطقه دارای پیشینه ای طولانی بوده و همیشه توجه گردشگران را به خود جلب می نماید. لهاسا نام قدیمی تبت بوده که روی فلاتی بلند با ارتفاعی زیاد به نام فلات تبت واقع شده است. در سال 1950 که ارتش آزادی خواه چین به سمت تبت حمله ور شد، در تبت دالایی لامای چهاردهم که پادشاهی دین سالار بود، حکومت می کرد. دالایی لامای از آن زمان در هند و در تبعید هست. کشور تبت و علی الخصوص لهاسا از مراکز مذهبی مهم بشمار می فرایند و دارای عبادتگاههای عظیمی بوده که در آنها بوداییان به راز و احتیاج می پردازند. با ما در مقاله جاذبه های گردشگری تبت همراه شوید تا کمی شما را با تعدادی از جاذبه های دیدنی تبت آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با جاهای دیدنی تبت برایتان جذاب خواهد بود.

جاذبه های گردشگری تبت را بیشتر بشناسیم
بیشتر بخوانیدمعروف ترین دیدنی های لهاسا و نگرشی تازه به شهری در تبت

مردم

مردم بومی این منطقه بدلیل اینکه آب و هوای آن مناسب کشاورزی نیست، مردمان فقیری هستند. این شغل جوابگوی همه مردم نبوده و به همین دلیل، این منطقه با وجود وسعت زیاد، جمعیت کمی را درون خود جای داده است. از رسومات و جاذبه های گردشگری تبت نمی توان به سادگی گذشت. مردم تبت جسد مردگان خود را بعنوان غذا در مقابل پرندگان قرار می دهند. نکته قابل توجه این است که تبت تنها کشوری بوده که در آن زنان با رعایت شرایط خاص می توانند چند شوهر داشته باشند. شرایط خاص یعنی اینکه اگر مرد فقیری دارای چند پسر باشد و شرایط برای ازدواج همه آنها وجود نداشته باشد، همه آنها با یک زن ازدواج می نمایند. مردم تبت دارای زبان مخصوص به خود هستند که ریشه این زبان به سده هفتم میلادی بر می گردد و نوعی زبان الفبایی محسوب می گردد.

بیشتر بخوانیدزندگی سنتی در تبت + عکسها

دیدنی های کشوری زیبا

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا یکی از جاذبه های گردشگری تبت بوده که دقیقا در مرکز شهر لهاسا واقع شده است. نام این کاخ برگرفته از کوهی بوده که در نزدیکی آن واقع شده است و معنای آن الهه رحمت هست. امروزه، کاخ پوتالا به موزه تبدیل گشته و در سال 1994 در فهرست یونسکو به ثبت رسید. این مورد از جاهای دیدنی تبت دارای بیش از هزار اتاق بوده و 200 هزار مجسمه در داخل کاخ دیده می شوند.

موزه تبت

این موزه در غرب شهر لهاسا واقع شده و دارای مساحتی بیش از 53 هزار مترمربع است. در سفر به تبت حتما از این موزه دیدن کنید. در این مورد از جاذبه های دیدنی تبت از هنر قدیمی و اصیل تبت تا صنایع دستی و سکه های زمان قدیم وجود دارند.

معبد گل رز وحشی

معبدسرا یکی از معابد اصلی این منطقه بوده و در 2 کیلومتری شمال لهاسا واقع شده است. در حال حاضر، بیش از سه هزار راهب در این مورد از جاهای دیدنی تبت مشغول به زندگی هستند.

شهر چشمه های آبگرم

در 90 کیلومتری شمال غرب لهاسا، شهری به نام یانگباجینگ (Yangbajain) واقع شده است. این شهر در درون یک دره سرسبز قرار گرفته و دارای چشمه های آبگرم بسیاری است. این چشمه ها دارای خواص درمانی بسیاری بوده و در فراوری برق نیز از آنها استفاده می گردد.

اولین پارک تبت

عمارتی بسیار زیبا به نام نوربولینکا (norbulingka tibet) در غرب شهر لهاسا وجود دارد که قدمت آن به سال 1755 مربوط می گردد. این عمارت در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده و گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. همچنین، در محدوده ای این عمارت، پارکی زیبا وجود دارد که به اولین و بهترین پارک این شهر مشهور است.

دریاچه نمتسو

در اطراف این دریاچه جزیره های فراوانی وجود دارند. آب و هوای این منطقه دائم در حال تغییر بوده و بارش برف بسیار رخ می دهد. اگر به طبیعت و گردشگری علاقمند هستید، پیشنهاد ما به شما بازدید از این دریاچه است.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21394

به "جاذبه های گردشگری تبت را بیشتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری تبت را بیشتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید