براری: سیاست را جایگزین صداقت نکنیم ، دعوت از نمایندگان مجلس برای بازدید از پروژه های فضایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، در پی صحبت یکی از نمایندگان مجلس درباره عدم پیشرفت پروژه های فضایی کشور، مسئولان این حوزه واکنش نشان دادند.

براری: سیاست را جایگزین صداقت نکنیم ، دعوت از نمایندگان مجلس برای بازدید از پروژه های فضایی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در توئیتر خطاب به اظهارات محسن دهنوی نماینده مجلس در خصوص عدم پیشرفت پروژه های فضایی نوشت: جناب آقای ⁦دهنوی پس از دعوت رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، یکبار دیگر از جنابعالی دعوت می کنم بازدیدی از پروژه های فضایی ایران با حضور خبرنگاران داشته باشید تا قضاوت هایی مبتنی بر واقعیت به جامعه ارائه دهید. آمادگی نشست مشترک و گزارشی از دستاورد های فضایی نیز وجود دارد.

براری در ادامه نوشت: طی مدت زمان 6 سال گذشته زیرساخت های لازم (ایستگاه پرتاب، ماهواره، ماهواره بر، مرکز کنترل و هدایت، ایستگاه دریافت و مرکز پردازش) برای گذر از مدار تحقیقاتی 250 کیلومتر به مدار عملیاتی 500 کیلومتر و تزریق ماهواره ها تا وزن 250 کیلوگرم در این مدار توسعه یافت و اکنون در حال تثبیت فناوری هستیم. همزمان نیز زیرساخت های لازم برای دستیابی به مدارات بالاتر در حال توسعه است مانند بلوک انتقال مداری سامان که قابلیت انتقال ماهواره از مدار 400 کیلومتری را به مدار 7000 کیلومتری دارد و اکنون مدل کیفی آن تکمیل و ساخت نمونه پروازی نیز تا چند ماه دیگر تمام می شود.

رئیس سازمان فضایی گفت: سیاست را جایگزین صداقت نکنیم. بودجه فضایی در 2/5سال دولت دوازدهم دو برابر دولت قبل شده است. آقای جهرمی نه تنها فعالیت فضایی را متوقف نکردند، بلکه رونق بی سابقه دادند.

در همین حال حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز در توئیتر خطاب به این گفته محسن دهنوی نوشت: از شما دعوت می کنم تا بازدیدی از پژوهشگاه فضایی ایران داشته باشید، تا به شما نشان دهیم برنامه های فضایی کشور با قدرت و با تکیه بر عزم جوانان متخصص کشور و راهبری سازمان فضایی ایران با توان مضاعف در حال پیشرفت است و هیچ خللی به آن وارد نشده است.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18921

به "براری: سیاست را جایگزین صداقت نکنیم ، دعوت از نمایندگان مجلس برای بازدید از پروژه های فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براری: سیاست را جایگزین صداقت نکنیم ، دعوت از نمایندگان مجلس برای بازدید از پروژه های فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید