بالاترین میزان مرگ ومیر در 150 سال اخیر در سوئد

به گزارش مجله سلو بلاگ، بنابر گزارش اداره آمار رسمی سوئد در نیمه نخست سال 2020 میلادی، بالاترین آمار مرگ و میر در 150 سال اخیر در این کشور به ثبت رسیده است.

بالاترین میزان مرگ ومیر در 150 سال اخیر در سوئد

به گزارش خبرنگاران، بین ماه های ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی 51 هزار و 405 مورد مرگ در سوئد به ثبت رسیده که این رقم 15 درصد بیشتر از آمار فوق در بازه زمانی مشابه در سال 2019 است.

این تعداد مرگ و میر در سوئد در شش ماه اول سال جاری از سال 1869 که 55 هزار 431 مورد مرگ بر اثر قحطی و گرسنگی در این کشور به ثبت رسید، سابقه نداشته است.

این کشور همچنین پایین ترین نرخ افزایش جمعیت از سال 2005 را تجربه کرده است.

بنابر آمار، میزان مهاجرت از همین دوره در سال 2019 کاهش بیش از 34 درصدی داشته است.

دولت سوئد برخلاف دیگر کشورها هنگام شیوع کووید 19، محدودیت های سخت برقرار نکرد و فقط از مردم خواست مراقب باشند و برهمین اسال بیشتر کافه ها، رستوران ها و مدارس در این دوران همه گیری همچنان به فعالیت خود ادامه دادند.

بنابر گزارش سی ان ان، به رغم این رویکرد آسان گیری، تنها در 7.3 درصد از شهروندان استکهلم تولید آنتی بادی های مورد نیاز برای مقابله با این بیماری تا اواخر ماه آوریل مشاهده شد که خیلی کمتر از رقم 70 تا 90 درصدِ مورد نیاز برای ایجاد مصونیت جمعی بوده است.

مقامات بهداشتی سوئد در آغاز همه گیری کرونا معتقد بودند اگر سخت گیری های قرنطینه ای و بهداشتی صورت نگیرد، بیشتر مردم به ویروس آلوده خواهند شد و در این صورت مصونیت گروهی ایجاد می شود اما مدتی بعد، پس از مشاهده رقم پایین مصونیت در افراد و افزایش آمار مبتلایان و قربانیان، در برخی مناطق این کشور نیز محدودیت هایی اعمال شد.

بیشتر نقدها به سوئد روی آمار بالای تلفات در مراکز مراقبت و نگهداری از بیماران و سالمندان متمرکز شده است.

با این حال برخی مقامات این کشور با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در مراکز مراقبتی در سایر کشورها نظیر بلژیک، هلند یا انگلیس همچنان معتقدند که استراتژی صحیحی را در برابر این همه گیری در پیش گرفته اند.

این کشور در عین حال به رغم عدم اعمال محدودیت ها و قرنطینه گسترده، به دلیل جهانی شدنِ این بحران و افت صنعت گردشگری و کاهش فعالیت و مراودات کارخانه ها و صنایع در سطح بین الملل با خسارات اقتصادی قابل ملاحظه ای روبرو شده است.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21316

به "بالاترین میزان مرگ ومیر در 150 سال اخیر در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاترین میزان مرگ ومیر در 150 سال اخیر در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید