بازگشایی مدارس پس از 10 ماه در کنیا

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- میلیون ها دانش آموز دوره ابتدایی و دبیرستان پس از 10 ماه بار دیگر راه مدرسه را در پیش گرفتند و به کلاس های درس رفتند.

بازگشایی مدارس پس از 10 ماه در کنیا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24، مدارس کنیا پس از 10 ماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کووید-19، دوشنبه بازگشایی شد.

میلیون ها دانش آموز دوره ابتدایی و دبیرستان پس از 10 ماه بار دیگر راه مدرسه را در پیش گرفتند و به کلاس های درس رفتند. مقامات کنیا ساعات درسی دانش آموزان را دو برابر کرده اند تا بتوانند تأخیر در بازگشایی مدارس را جبران کنند.

خبرنگار شبکه در گزارش خود از نایروبی گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا مدارس کنیا بیش از مدارس سایر کشور های جهان تعطیل بود. اغلب دانش آموزان از ماه مارس 2020 تا به امروز پا به کلاس درس نگذاشته اند. تنها چند کلاس درس در ماه اکتبر برگزار شد؛ اما دوشنبه مدارس سراسر این کشور بازگشایی شد. این موضوع موجب تسکین بسیاری از خانواده های کنیایی شده است.

مادر یکی از دانش آموزان گفت: من دوست ندارم فرزندانمان در خانه بمانند. می خواهم آن ها به تحصیلات خود ادامه دهند؛ اما باید ژل ضدعفونی کننده و آب در دسترس دانش آموزان قرار داده شود. هنگام ورود نیز باید درجه حرارت بدن آن ها کنترل شود.

با این حال همانگونه که شاهد هستیم، فاصله گذاری اجتماعی در مدارس غیرممکن خواهد بود. به عنوان مثال، در این مدرسه در نایروبی، در کلاسی که کمترین جمعیت را دارد، 82 دانش آموز سر کلاس درس حضور دارند. این در حالی است که توصیه شده تنها 25 نفر در هر کلاس حضور داشته باشند. در مرکز آموزشی دیگری می بینیم که مقررات بهداشتی رعایت می شود؛ با این حال برخی والدین ابراز نگرانی می کنند.

مادر یکی دیگر از دانش آموزان کنیایی گفت: نمی دانیم آیا دانش آموزان دیگر، معلمان یا کارکنان مدرسه به ویروس کرونا آلوده هستند یا خیر. در این باره تردید داریم و نگران هستیم.

ویروس کرونا در کنیا تا کنون جان بیش از 1600 نفر را گرفته است. سازمان جهانی بهداشت فهرستی تهیه کرده و در آن یادآور شده است در صورتی که مدارس به مدت طولانی در کشور های فقیر تعطیل باشند، دانش آموزان با چه خطراتی روبرو خواهند شد. سازمان جهانی بهداشت همچنین در مورد بارداری پیش از موقع، تغذیه با غذا هایی با ارزش غذایی پایین و افزایش دانش آموزانی که به طور قطعی ترک تحصیل کنند، ابراز نگرانی کرده است.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27295

به "بازگشایی مدارس پس از 10 ماه در کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس پس از 10 ماه در کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید