باتری خودرو های الکتریکی و هواپیما های بدون سرنشین توسعه می یابد خبرنگاران

به گزارش مجله سلو بلاگ، دو شرکت استرالیایی در جهت توسعه باتری خودرو های الکتریکی و هواپیما های بدون سرنشین همکاری می نمایند.

باتری خودرو های الکتریکی و هواپیما های بدون سرنشین توسعه می یابد خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، دو شرکت استرالیایی قرار است از نانوکامپوزیت برای ارتقای باتری ها استفاده نمایند که این کار به کاهش وزن باتری ها و بهبود عملکرد آن ها ختم می گردد. با این کار، دامنه استفاده از باتری ها در خودرو های الکتریکی و هواپیما های بدون سرنشین افزایش چشمگیری پیدا می نماید.

یکی از شرکت های جدید استرالیایی به نام ولتا (Vaulta) که در حوزه باتری فعالیت می نماید، در حال همکاری با شرکت کوئیک استپ (Quickstep)، بزرگترین فراورینماینده کامپوزیت های پیشرفته هوافضا، است. این دو شرکت به دنبال توسعه فناوری هوشمندتر برای هواپیما های بدون سرنشین هستند.

این دو شرکت استرالیایی تفاهم نامه ای را برای ترکیب فناوری فراوری سلول ولتا با توانمندی ساخت کوئیک استپ امضا نموده اند. این دو شرکت به طور فعال در حال کار روی یک پیشنهاد مشترک برای ارائه به وزارت دفاع استرالیا هستند.

دومینیک اسپونر، بنیانگذار ولتا کوشش نموده است تا در فناوری پوشش دهی باتری تغییراتی ایجاد کند تا با این کار تعداد قطعات مورد احتیاج برای قرار دادن باتری های استفاده شده در وسایل نقلیه الکتریکی را از حدود 20 قطعه به چند مورد کاهش دهد.

وی گفت: کاری که کوئیک استپ در صنعت هوا فضا انجام می دهد کاملاً به سبک تر و بهتر شدن وسایل نقلیه منتهی می گردد و ما مشتاقانه منتظر تطبیق سیستم پوشش نوآورانه خود با پروژه های جدید آن ها هستیم.

وی اضافه نمود: ما عاشق طراحی و ساخت محفظه های جدید هستیم که به تحقق بخشیدن به چشم انداز های ایجاد فضای جدید، به ویژه در کاربرد های دفاعی، یاری می نمایند.

اسپونر گفت: کاری که ما در ولتا انجام می دهیم به شما یاری می نماید تا احتیاج های کوئیک استپ را در راستا فراوری باتری های سبک تر و قوی تر هموار کند. محفظه های ما همچنین برای کاهش ضایعات مناسب بوده و حاوی قطعات قابل استفاده مجدد است.

ولتا یک شرکت فناور در حوزه جعبه های باتری است که در بریزبن استرالیا مستقر است. طراحی تراز اول آن ها به فراورینمایندگان وسایل نقلیه الکتریکی این امکان را می دهد تا در فرآیند فراوری وسایل نقلیه، هم در هزینه، هم در زمان و هم در وزن و فضا صرفه جویی نمایند، در حالی که کارایی در ایمنی و به کارگیری نیروی کار را بسیار بالا می برد.

اسپونر فرصتی را برای جانی دوباره بخشیدن به طراحی باتری ایجاد نموده است. در طراحی های جدید این شرکت، متناسب با احتیاج های مشتریان، از ترکیب بی نظیری از گرافن و پلیمر استفاده شده است.

این مواد، به همراه سایر کامپوزیت ها، امکان کاهش چشمگیر در وزن را فراهم نموده و استحکام و راهنمایی گرمایی و الکتریکی را بهبود می دهند. کاهش تعداد قطعات و اندازه نیز هزینه بسیار کمتری را طلب می نماید و همچنین فرصت بیشتری برای استفاده مجدد و بازیافت قطعات فراهم می گردد.

مارک بورگس، مدیرعامل شرکت کوئیک استپ، در این باره گفت: این تفاهم نامه باعث می گردد کوئیک استپ در راستا خود به دنبال فرصت های جدید بوده و شانس بیشتری برای حضور پیروز در بازار داشته باشد. سال جاری ما بیشتر به سمت سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه مشترک می رویم.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 29254

به "باتری خودرو های الکتریکی و هواپیما های بدون سرنشین توسعه می یابد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری خودرو های الکتریکی و هواپیما های بدون سرنشین توسعه می یابد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید