آمریکا به جنگ یوان دیجیتالی می رود؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، احتمال استفاده از یوان دیجیتال در دور زدن تحریم های آمریکا و همچنین شبکه توزیع یوان دیجیتالی، اصلی ترین نگرانی های آمریکایی ها هستند.

آمریکا به جنگ یوان دیجیتالی می رود؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، بعضی از منابع مطلع گفته اند مقامات ارشد آمریکایی نگران شرایط دلار پس از عرضه یوان دیجیتالی هستند و آن را یک چالش جدی برای شرایط غالب دلار در نظام اقتصادی بین المللی می بینند به همین دلیل هم آن ها به دنبال اتخاذ رویکردی سختگیرانه در مقابل ارز دیجیتالی چین هستند.

به گفته این منابع، مقامات آمریکایی در پنتاگون، شورای امنیت ملی و وزارت امنیت ملی در حال حاضر در تلاشند به ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر یوان دیجیتالی بر روی موقعیت دلار برسند هر چند که مقامات دولت بایدن خیلی این نگرانی را فوری و اضطراری نمی دانند.

احتمال استفاده از یوان دیجیتال در دور زدن تحریم های آمریکا و همچنین شبکه توزیع یوان دیجیتالی، اصلی ترین نگرانی های آمریکایی ها هستند.

سال قبل بانک مرکزی چین اعلام نمود ارز دیجیتالی این کشور تا زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی سال آینده آماده استفاده خواهد شد و این مساله چین را به نخستین کشوری در دنیا تبدیل میکند که در سطح ملی اقدام به راه اندازی یک ارز دیجیتالی نموده است. طبق اعلام بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال دارای بعضی از ویژگی های مشابه بیتکوین است و به تدریج جایگزین اسکناس ها و سکه های فعلی خواهد شد.

مقامات کاخ سفید گفته اند برنامه ای برای مقابله با یوان دیجیتالی ندارند اما به شدت مشتاق هستند تا دلار دیجیتالی ایجاد گردد. پیش از این نیز شماری از اعضای کنگره آمریکا از جروم پاول- رییس بانک مرکزی این کشور- و ژانت یلن- وزیر خزانه داری- خواسته بودند برای شرح در مورد پروژه های توسعه دلار دیجیتالی در کنگره حاضر شوند.

در حال حاضر چین مراحل آزمایشی راه اندازی یوان دیجیتالی را سپری می نماید و پس از فاز اولیه، کار استفاده از این ارز در دیگر شهرهای عظیم این کشور در حال اجرا است. یوان دیجیتالی همچنین قرار است برای انجام مبادلات خارجی، تجارت بین المللی و تبدیل ارز استفاده گردد.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30896

به "آمریکا به جنگ یوان دیجیتالی می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به جنگ یوان دیجیتالی می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید